Особливості мотивації першокласників до вивчення іноземної мови
Як правило, більшість учнів приступають до вивчення іноземної мови з інтересом, вони мають з самого початку високу мотивацію. Діти хочуть слухати, як говорять англійською мовою і пробувати висловлюватися самостійно, їм цікаво навчитися вітатися, прощатися, вивчити назви речей, що їх оточують, співати пісеньки англійською мовою. І учитель повинен задовольнити їх бажання, забезпечити цю можливість з перших кроків, підтримати й розвивати їхню високу мотивацію і інтерес до мови. Як відомо, будь-яка діяльність проходить успішно, якщо вона вмотивована, тобто базується на внутрішньому пробудженні, осягненні та цілеспрямованості. Ось чому однією з головних задач уроку є створення і підтримка в учнів високої мотивації до вивчення англійської мови. Існують різні види мотивації: 1. Мотивація, пов’язана з перспективою використання іноземної мови в майбутній практичній діяльності. Для реалізації цього виду мотивації я у своїй практичній діяльності активно використовую такі форми роботи, як: - бесіда про сфери використання англійської мови (наприклад, на першому уроці я традиційно розповідаю дітям про англомовні країни та країни, в яких діти вивчають англійську мову як іноземну); - створення реальних життєвих ситуацій й подальше їх обговорення. 2. Мотивація, обумовлена самою діяльність учнів на уроці, в результаті якої вони самі впевнюються, що вміють спілкуватися іноземною мовою. Така мотивація особливо сильна, якщо учні виконують цікаві вправи, а саме: -різноманітні ігри (дидактичні, інтелектуальні, логічні, пізнавальні, рольові, ситуаційні, творчі, театралізовані); -казки (фонетичні, лексичні, граматичні); -розучування віршів і пісень; -проведення динамічних фізкультхвилинок, пальчикової гімнастики; -активне використання вправ з електронного підручника, комп’ютерних навчальних програм, тематичних презентацій, фонетичних та лексико-граматичних слайд-шоу. Крім того, для підтримання стійкого інтересу до вивчення іноземної мови важливі психологічні фактори, а саме створення сприятливого мікроклімату в класі, ситуації успіху для кожної дитини, оцінювання успіхів дитини не з успіхами однолітків, а з його власними попередніми досягненнями. Уважаю, данні форми роботи ефективними для створення й постійної підтримки мотивації першокласників до вивчення іноземної мови, а тому активно використовую їх у своїй практичній діяльності.
Особливості мотивації першокласників до вивчення іноземної мови
ВідповістиВидалитиЯк правило, більшість учнів приступають до вивчення іноземної мови з інтересом, вони мають з самого початку високу мотивацію. Діти хочуть слухати, як говорять англійською мовою і пробувати висловлюватися самостійно, їм цікаво навчитися вітатися, прощатися, вивчити назви речей, що їх оточують, співати пісеньки англійською мовою. І учитель повинен задовольнити їх бажання, забезпечити цю можливість з перших кроків, підтримати й розвивати їхню високу мотивацію і інтерес до мови.
Як відомо, будь-яка діяльність проходить успішно, якщо вона вмотивована, тобто базується на внутрішньому пробудженні, осягненні та цілеспрямованості. Ось чому однією з головних задач уроку є створення і підтримка в учнів високої мотивації до вивчення англійської мови.
Існують різні види мотивації:
1. Мотивація, пов’язана з перспективою використання іноземної мови в майбутній практичній діяльності.
Для реалізації цього виду мотивації я у своїй практичній діяльності активно використовую такі форми роботи, як:
- бесіда про сфери використання англійської мови (наприклад, на першому уроці я традиційно розповідаю дітям про англомовні країни та країни, в яких діти вивчають англійську мову як іноземну);
- створення реальних життєвих ситуацій й подальше їх обговорення.
2. Мотивація, обумовлена самою діяльність учнів на уроці, в результаті якої вони самі впевнюються, що вміють спілкуватися іноземною мовою.
Така мотивація особливо сильна, якщо учні виконують цікаві вправи, а саме:
-різноманітні ігри (дидактичні, інтелектуальні, логічні, пізнавальні, рольові, ситуаційні, творчі, театралізовані);
-казки (фонетичні, лексичні, граматичні);
-розучування віршів і пісень;
-проведення динамічних фізкультхвилинок, пальчикової гімнастики;
-активне використання вправ з електронного підручника, комп’ютерних навчальних програм, тематичних презентацій, фонетичних та лексико-граматичних слайд-шоу.
Крім того, для підтримання стійкого інтересу до вивчення іноземної мови важливі психологічні фактори, а саме створення сприятливого мікроклімату в класі, ситуації успіху для кожної дитини, оцінювання успіхів дитини не з успіхами однолітків, а з його власними попередніми досягненнями.
Уважаю, данні форми роботи ефективними для створення й постійної підтримки мотивації першокласників до вивчення іноземної мови, а тому активно використовую їх у своїй практичній діяльності.